"Bryter e-handeln mot lagen?"

KTF Utbildning har anordnat ett frukostseminarium om e-handeln och transport av farligt gods. Mats Brodin, säkerhetsrådgivare på DHL Freight, Joacim Bengtson från Polisen och Pär Svahnberg som säkerhetsrådgivare på KTF gick igenom Farligt gods lagstiftning, arbetsmiljö för transportörer och tillsyn vid vägtransport. I och med att fler och fler beställer produkter online så har e-handeln ökat. Vet du vad som krävs från ditt företag när ni skickar ut produkter till era kunder? Om inte, då är det hög tid att kontakta en säkerhetsrådgivare!Förutom många bra frågor från deltagarna var även den goda frukosten uppskattad.

"Tema: Hudallergi" och Swedish Beauty Awards 2018

Under förra veckan presenterade Pär under utbildningen Tema: Hudallergi som anordnades av KTF utbildning. Utbildningen var uppskattad och deltagarna var väldigt nöjda med både innehåll, upplägg och föreläsarna som var Maria Brolin, hudläkare, Christoph Martschin, hudläkare och Astma - och allergiförbundet. Pär sprang därefter vidare till Berns där han hade fullt upp med att förbereda sig inför Swedish Beauty Awards. Pär och Hedvig Von Mentzer gjorde ett fantastiskt jobb som värdpar under prisutdelningen!

Frukostseminarium - Skyddar sig svenskar med solskyddsmedel?

Ni har väl inte missat att KTF Utbildning anordnar ett frukostseminarium om svenskars solvanor?Josefine Backman, Gruppchef Kosmetikaenheten, Läkemedelsverket samt Peter Jansson, Rådgivning om lagstiftning och tekniska frågor om kosmetiska produkter, KoHF kommer att ta upp trender, solvanor, regelverk och rekommendationer. Seminariet är kostnadsfritt, mer information och anmälan finns på ktfutbildning.se

SCANCOS conference 2017

Mandy från Toxintelligence var på plats under SCANCOS conference som i år hölls i Köpenhamn. Temat var Sustainability - today and tomorrow. Ett väldigt brett och intressant ämne som berör många områden under tillverkning och marknadsföring av kosmetika. Några intressanta punkter som togs upp var hur man som företag kan uppnå hållbarhet genom hela tillverkningsprocessen, hur ska man kommunicera detta med konsumenten, vad är de globala trenderna inom kosmetik och vilka trender är viktiga för konsumenten. Mycket intressant tycker vi! Konferensen avslutades med en paneldebatt där publiken fick ställa sina frågor.